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Habitat for Humanity Korea
《집합 (Home Together)》




《집합》은 한국해비타트 창립 30주년을 기념하는 팝업스토어입니다. 마음 스튜디오는 한국해비타트와 함께 팝업스토어 네이밍부터 그래픽, 공간을 기획하고 디자인하였습니다.

한국해비타트 창립 30주년 기념 팝업스토어 《집합 (Home Together)》은 안락한 보금자리인 ‘집(Home)’과 함께하는 공동체인 ‘합(Together)’의 단어를 결합하였습니다. ’집합‘의 사전적 의미를 중의적으로 표현하여 한국해비타트의 개념과 팝업스토어의 맥락을 위트 있게 선보입니다.

‘집 만들기’ 체험에서는 누구나 집을 짓는 일에 동참할 수 있습니다. 실제 해비타트가 집을 만드는 순서를 기반으로 스탬프를 찍어보며 집을 만들어 나갑니다.

큰 스탬프는 힘을 주고 눌러야 잘 찍힙니다.이것은 해비타트가 집을 지을 때 흘리는 땀과 비슷합니다. 함께 땀을 흘리고, 이 땀의 대가를 또 다른 사람에게 나눔으로써 해비타트 운동에 동참하는 것입니다.

집을 만들고 스태프에게 보여주시면, 집 패키지 안에 30주년 기념으로 만든 목장갑을 넣어드립니다. 팝업스토어 안에서 체험과 쉬어감을 통해 지금까지의 해비타트와 앞으로의 해비타트를 이야기합니다.


‘Home Together’ is a pop-up store commemorating the 30th anniversary of the establishment of Habitat for Humanity Korea (hereafter Habitat Korea). We worked closely with Habitat Korea, from naming the store, to planning and designing the graphics and space.

The name of the pop-up, ‘집합’, means ‘set’ or ‘group’ in Korean. The letter ‘집’ means ‘home’, a place of coziness; and ‘합’ means ‘together’, a sense of community. This double entendre humorously reflects the concept of the pop-up and Habitat Korea per se.


Client: Habitat for Humanity Korea
Role: Key visual, space, and goods design
Creative Direction: Lee Dalwoo
Art Direction: Lee Yoonji
Space Design Lead: Oh Eunhye
Space Design: Ryu Kyungmin, Kim Kyoungjin
Graphic Design: Chung Jeawon
Photo: Lee Juyeon


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