니콘의 철학과 역사가 담긴 헤리티지 라인 캠페인 《오래된 취미》의 키 비주얼, 그리고 도록을 포함한 애플리케이션을 디자인하였습니다.
타이틀과 비주얼 디자인은 오래된 취미의 사진들이 겹쳐지고 쌓이는 다양한 모습의 형태를 모티프로 하였습니다.
사진이 쌓이는 형태를 티켓, 그래픽 레이아웃 등 애플리케이션에 통일성 있게 사용하여 아이덴티티를 선명하게 보여주었습니다.
메인 포스터에는 니콘에서 선정한 4명의 MUSE 사진의 조화를 고려하였습니다.
We designed the key visual, catalog, and applications for the Nikon Heritage Line Campaign, which shows the philosophy and history of the brand.
The visuals are inspired by the varying looks of the photographs being laid out, overlapped, or piled together.
The identity concept of stacked photographs is consistently portrayed in various applications, such as event tickets and graphic layouts.
The main poster includes the works of four Muses (artists) selected by Nikon.
Client: OOB Company
Creative Direction: Lee Dalwoo
Art Direction: Lee Yoonji
Graphic Design: Chung Jeawon, Joe Hyunsoo
Editorial Design: Yoo Seunghee
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